maandag 7 augustus 2017

Chai Dress - Itch to Stitch

Voor een derde maal op rij mocht ik van de ontwerpster van Itch to Stich, Kennis Wong, een nieuw patroontje testen.  Dat ik blij was moet ik jullie niet vertellen want de patroontjes van Itch to Stitch zijn altijd om door een ringetje te halen :-).


Deze keer was het een patroon op mijn lijf geschreven: de Chai Shirt and Dress.  Het patroon belooft een wespentaille en daar had ik natuurlijk wel oren naar. 


 Het patroon:
Het patroon van de Chai Shirt and Dress is in het Engels verkrijgbaar in pdf formaat bij Itch to Stitch.  
Naar goede gewoonte tekende kennis het patroon voor een A tot een DD cup in de maten 00 tot 20.  De jurk heeft een A lijn rok en zakken in de naad.  
Zowel de blouse als de jurk kan je met of zonder mouwen naaien.  Beiden hebben een kraag met staander.

Het hele patroon is ook goed te volgen als je Engels niet zo fantastisch is, doordat de diverse handelingen van het naaien van de jurk heel erg worden opgesplitst in kleinere, overzichtelijke stapjes.  Iedere stap wordt gevisualiseerd door zeer nauwkeurige tekeningen.  Top dus!


  
De Chai dress is geen snel klaar projectje.  Er kruipen heel wat naai uurtjes in, maar deze zijn o zo lonend.  Dit wordt zonder meer één van mijn favoriete patronen.



De stof:  
De stof kocht ik enkele jaren geleden bij Madeline de Stoffenmadam.  Het is een dikker katoentje van Riley Blake.  Lang gekoesterd voor een speciaal projectje ...
De Chai Dress was ideaal!


Foto's nemen en je haar in toom houden met al die West - Vlaamse wind ...
er zijn makkelijkere dingen ;-).
 

Wil je nog graag een mooi exemplaar van deze jurk zien of benieuwd naar de top?  
Kijk dan zeker eens bij Ilse van Sew Sew Ilse en bij Inge aka Madam Stof

 


1 opmerking: